Reclamacions Consum

L'Ajuntament dóna cobertura a la ciutadania per a la formulació i la gestió de reclamacions de consum, quan hem adquirit un producte o pagat per un servei i no estem conformes. Les reclamacions de consum es donen entre empreses/establiments i persones consumidores, mai entre particulars (regeix el Codi Civil). Tampoc es pot fer contra una altra administració Pública. (per exemple sancions, taxes, etc.).

Què puc reclamar?
Els temes que pot tramitar l'OMIC són aquells relatius als subministraments (aigua, gas i llum); a la telefonia i l'accés a Internet; als serveis turístics; la restauració; als transports; als prestadors de serveis a la llar; a les assegurances; als serveis financers; i a la compra o reparació de productes. Recordeu que no són temes de consum els relatius als conflictes laborals; drets civils; temes de convivència en les comunitats de propietaris; relacions amb l'Administració pública. A més, quan un tema de consum estigui sotmès a la via judicial i/o pugui esdevenir una qüestió penal, no es podrà tractar des de l'OMIC, ja que el Codi de Consum de Catalunya no atorga competències en aquests supòsits.

Com puc reclamar?
L'OMIC fa conciliació entre les parts, i segons el Codi de consum de Catalunya només pot intervenir-hi quan hi ha un conflicte de consum, i el consumidor i l'empresa no han arribat a un acord.

  1. Per això, en primer lloc, sempre us heu de dirigir directament a l'empresa amb la qual heu tingut el problema de manera que tingueu un comprovant de la reclamació. Per exemple, amb una carta certificada amb avís de recepció o amb el full de reclamació segellat. Des de l'OMIC recomanem fer-ho sempre per escrit i guardar-ne una còpia (o bé per e-mail si es pot justificar l'entrega). 
  2. Per fer una carta certificada amb avís de recepció us heu de dirigir a qualsevol oficina de Correus amb una còpia de l'escrit que vulgueu enviar.
  3. Trobareu l'adreça de l'empresa a la qual voleu reclamar a la factura o al contracte, o bé al nostre apartat adreces freqüents. En cas que no la trobeu, podeu adreçar-vos a qualsevol cercador d'Internet. 
  4. Un cop feta la reclamació, l'empresa té 30 dies per donar-vos una resposta. Si no ho fa, o la resposta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació a l'OMIC per tal que l'estudiem i tramitem i puguem fer les gestions de mediació oportunes. 
Darrera actualització: 02.02.2022 | 14:30