Servei de mediació comunitària

Què és el servei de mediació comunitària?
Es tracta d'un servei públic, que acompanya al ciutadà en la resolució de conflictes derivats de la convivència i les relacions personals a través de la mediació.
La mediació assegura l'existència d'un intercanvi d'informació, entre les diferents parts que intervenen en el conflicte amb l'objectiu d'assolir acords que satisfacin les dues parts en un temps raonable amb absoluta confidencialitat.
El procés de mediació és voluntari, confidencial, imparcial, neutral i gratuït.
Què és la mediació?
És una tècnica que serveix als ciutadans i ciutadanes per gestionar els seus conflictes d'una manera dialogada. La persona mediadora no jutja ni dóna la raó, sinó que facilita la comunicació entre les parts perquè acabin gestionant elles mateixes els problemes que els afecten.
En quins casos es pot fer mediació comunitària?
-En la prevenció i gestió de conflictes de proximitat veïnals generats per la convivència (mal entesos comunicatius, neteja, olors, sorolls, animals de companyia, manteniment, organització i funcionament de la comunitat de veïns i altres).
-Conflictes relatius a la utilització de l'espai públic compartit, ja sigui de la comunitat o l'escala, parcs, carrers o places.
Com es pot sol·licitar una mediació comunitària?
-Venint a la Unitat de convivència i mediació i sol·licitant la mediació presencialment.
-Presentant una instància a l'OAC oficina d'atenció al ciutadà.
-De forma telemàtica, descarregant la instància a la secció de documents a la dreta d'aquesta plana.

Oficina de Convivència i Ciutadania

Av. Mossen Jacint Verdaguer, 38. Baixos - 08130 Santa Perpètua de Mogoda - Barcelona
Telèfon: 935 741 353
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 08.06.2022 | 10:47