El Registre de Sol·licitants és l'eina on tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya s'han d'inscriure per tal d'optar a un habitatge de protecció oficial, bé sigui en règim de lloguer o en propietat. El Registre de sol·licitants, previst a la Llei de dret a l'habitatge, té com a finalitat:
A l'Oficina Local d'Habitatge (OLH) es pot realitzar la inscripció prèvia en el Registre per poder optar a un habitatge amb protecció oficial. Als ciutadans se'ls informa de la documentació necessària per aquesta inscripció, i se'ls proporciona informació sobre el parc existent d'HPO al municipi. Es tramita la inscripció, però es participa en el moment que hagi algun procés d'adjudicació obert. Un cop publicades les llistes d'admesos i exclosos es pot accedir al sorteig dels habitatges de protecció oficial.
Relació de documents necessaris per inscriure's al Registre de Sol·licitants En tots els casos
Segons la situació
Nota informativa en referència a la inscripció al nou Registre de Sol·licitants d'HPO de Catalunya El fet d'inscriure's en aquest registre no comporta estar apuntat a cap promoció en concret. Per a qualsevol convocatòria s'hauran d'acreditar documentalment els requisits que s'especifiquin a les normes particulars de la promoció a optar, juntament amb la sol·licitud.
La inscripció té una vigència de 3 anys a comptar des de que es rebi la carta amb la resolució d'inscripció, abans de que finalitzi el termini s'haurà de renovar la sol·licitud, ja que en cas contrari s'entendrà caducada a la inscripció i serà donada de baixa.
Qualsevol modificació de les dades que consten a la inscripció s'haurà de comunicar, a excepció de la variació dels ingressos si aquests no superen el 10% del total. L'incompliment d'aquesta comunicació pot donar lloc, si escau, a la baixa de la inscripció.