L'OMIC ajuda a recuperar 70.000 euros a través de 160 reclamacions

Dimecres, 27 de març de 2024 a les 11:00

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va atendre l’any 2023 un total de 747 consultes amb 327 expedients de reclamació. La facturació amb les empreses de subministraments bàsics és un tema recurrent, però també els sectors de telecomunicacions, entitats financeres, asseguradores i compres per Internet.  

Dels 327 expedients de reclamació quatre han estat denúncies i sis han estat queixes. L’OMIC informa que a data 31 de desembre, s’havien tancat el 80% dels expedients (267 en xifres totals) i d’aquests un 60% han obtingut una solució positiva. Així dels expedients tancats, gràcies a la feina de l’OMIC s’han recuperat 70.000 euros. 
El temps de mitjana per a la resolució dels expedients ha estat de 61 dies i la valoració que fan les persones usuàries és d’un 9,05 de mitjana. 
La comparativa de les dades de reclamacions de 2022 i 2023 reflecteix uns disminució enguany. Pel que fa a 2023, el canal preferent per les atencions continua sent la presencialitat amb un 73%, això ve donat perquè hi ha un percentatge alt de persones usuàries del servei que són gent gran i acudeixen al servei en busca d’assessorament. A través del telèfon s’ha gestionat un 22% i només un 5% ha arribat de manera telemàtica.
Una altra dada a tenir en compte és que l’any passat el Servei d’Orientació Jurídica (SOJ), que s’ofereix a través d’un conveni amb el Col·legi d’Advocacia de Sabadell, va atendre 53 casos. 
El regidor de Consum, Marçal Solà, ha valorat “la tasca efectiva que fa l’OMIC i que en el darrer any ha permès  recuperar 70.000 euros”
D’altra banda, l’OMIC ha volgut amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores, el 15 de març, posar el focus en l’Etiquetatge i Segells en l’Alimentació. Rosa Canaleta, dinamitzadora de les xerrades que ofereix la CUS, Coordinadora d’Usuaris de la Salut, Consum i Alimentació, va explicar que és important llegir l’etiqueta dels productes perquè explica totes les característiques del producte així com com s’han de conservar, però va afirmar que el consumidor no acostuma a llegir-les. 

Darrera actualització: 22.03.2024 | 15:40