L'Ajuntament trasllada al Departament d'Interior les necessitats i prioritats en matèria de seguretat ciutadana
Una delegació municipal encapçalada pel regidor de Seguretat Ciutadana, Sergi Garcia,s’ha reunit aquest mes amb el director general de Coordinació de les Policies Locals de Catalunya, Daniel Limones, i el subdirector general de Protecció Civil del Departament d’Interior, Sergio Delgado.
La trobada va donar continuïtat a la visita institucional de la Consellera d’Interior, Núria Parlon, del passat 20 de juny, on des de l’Ajuntament es van traslladar diverses propostes i necessitats relacionades amb la seguretat ciutadana, protecció civil i la coordinació amb la Generalitat.
El regidor de Seguretat Ciutadana ha explicat que la reunió d'aquest mes de juliol «va permetre entrar al detall tècnic de cadascun dels punts exposats, especialment aquells considerats prioritaris».
L’Ajuntament va traslladar la necessitat de disposar de noves dependències per a la Policia Local, davant les limitacions de l’edifici actual; la voluntat de sumar-se al projecte Lectio, per a la gestió avançada de dades i lectura de matrícules; el suport en investigació i operatius davant grups organitzats i la proposta de modificar la normativa de reserva de places per a dones en convocatòries de policies locals, per fer-la efectiva també en municipis com Santa Perpètua.
També es van abordar altres qüestions d’interès com el desplegament d’un programa únic de gestió policial, la regulació comuna d’uniformitat, el reglament marc de policies locals i les millores en formació i reconeixement professional.
A la reunió també van assistir l’Inspector-Cap de Policia Local, Xavi López, i el Tècnic Municipal de Protecció Civil, Josep Batanero.