L'Ajuntament renova l'app de residus per millorar la informació i resoldre incidències
S'implanta aquest 26 de juny i facilitarà el seguiment de les aportacions als contenidors tancats. La regidora de Medi Ambient, Jésica Jiménez, ha explicat “hem decidit canviar d’aplicatiu després de registrar centenars d’incidències i problemes”.
La nova aplicació Komtainer permetrà a les persones usuàries continuar identificant-se als contenidors mitjançant el telèfon mòbil i, alhora, consultar de manera més clara i resumida les aportacions registrades. Una de les principals millores és la incorporació d’una visualització adaptada als criteris de l’ordenança fiscal, que facilitarà distingir quines aportacions computen per a la taxa de residus comarcal, segons ha explicat la regidora de Medi Ambient, Jésica Jiménez.
“Amb aquesta nova aplicació, la ciutadania podrà disposar d’una informació més entenedora sobre l’ús del servei, amb una presentació pensada per facilitar el seguiment de les aportacions realitzades i disposar d’una informació més fàcil i transparent”, ha detallat l’edil. En aquest sentit, Jésica Jiménez ha afegit que “aquesta millora s’emmarca en la voluntat municipal de continuar avançant cap a un model de recollida de residus més eficient, transparent i proper a la ciutadania, facilitant eines digitals que ajudin a comprendre millor el funcionament del servei i la seva relació amb l’ordenança fiscal”.
Com a novetat, l’eina incorpora la possibilitat de consultar les aportacions d’altres unitats fiscals vinculades, sempre sota petició prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i amb la corresponent autorització. “Aquesta funcionalitat serà especialment útil en casos en què una persona hagi de gestionar o fer el seguiment de més d’un habitatge, local o unitat fiscal associada”, ha aclarit la regidora.
El nou aplicatiu també ofereix una via més directa i àgil per reportar les incidències relacionades amb el servei de recollida de residus, segons ha informat Medi Ambient.
L’Ajuntament de Santa Perpètua està contactant per correu electrònic amb les persones que s’havien descarregat l’anterior aplicatiu per informar-les del canvi i de la necessitat de migració. A la comunicació, també s’expliquen detalladament els passos per descarregar i instal·lar la nova aplicació, així com l’activació de l’usuari.
La regidora de Medi Ambient ha detallat que hi haurà un procés de transició per tal que tothom pugui fer el traspàs entre l’aplicatiu actual i la nova eina i ha recordat que el correu electrònic residus@staperpetua.cat continua sent l’espai per traslladar totes aquelles consultes, incidències, queixes i suggeriments relacionats amb el model de recollida de residus. El període de transició entre aplicatius finalitzarà el proper 31 de juliol, que serà quan l’app de Civiwaste deixarà d’estar operativa. Jésica Jiménez recomana fer la migració amb temps per poder confirmar que el traspàs de la informació es realitza de manera correcta. També ha destacat que per tal de conservar l’històric d’aportacions, és important fer el registre a Komtainer amb el mateix correu electrònic que s’utilitzava a l’app anterior.
Les persones que necessitin suport en aquesta transició poden adreçar-se de manera presencial a l’OAC, on rebran ajuda per a la descàrrega i el registre del nou aplicatiu.
Descàrrega i activació de l’app
El procés d’alta, segons ha indicat Medi Ambient, és senzill i es pot fer en pocs minuts. El primer pas és descarregar l’aplicació, disponible tant per a dispositius iOS a través de l’App Store com per a Android a Google Play. Un cop instal·lada, cal identificar-se introduint el número de la targeta facilitada i el codi STPMH de l’habitatge, que es pot trobar a l’adhesiu de la targeta o a l’app actual. A continuació, el sistema demana verificar l’adreça associada; en cas que no sigui correcta, s’haurà de gestionar la incidència a l’OAC. El procés continua amb la introducció de les dades personals.
Finalment, només cal crear una contrasenya personal. Un cop completat aquest pas, la persona usuària ja podrà iniciar sessió i utilitzar la nova app tant per identificar-se i obrir els contenidors de resta, envasos i matèria orgànica com per consultar les seves aportacions.