El fons social de CASSA es manté en 24.000 euros
L’alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, i el director general de CASSA, Lluís Jordan, van signar el 3 de juny un nou conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i la companyia per crear un fons social per ajudes al pagament de factures d’aigua adreçada a persones vulnerables del municipi.
Aquest fons social de CASSA està dotat aquest 2025 amb 24.000 euros. L’ajut comporta l’exempció de la factura de l’aigua i dels impostos corresponents a aquelles persones que estiguin en situació de vulnerabilitat econòmica acreditada i facin una despesa d’aigua amb paràmetres de consum responsable. Jordan ha afegit que “el fons és una bossa de 24.000 euros, que distribueix Serveis Socials entre les famílies vulnerables i resulta suficient per atendre les necessitats que hi hagut al municipi i per això hem seguit amb aquesta quantitat”. El director general de CASSA ha recordat que “el fons s’emmarca en la implicació social que tenim des de CASSA amb les persones del municipi perquè som una companyia que no només ens quedem en el comptador de l’aigua, i ofereix ajudes socials i programes de sensibilització ambiental, com l’Educassa”.
Per la seva part, el president de l’Àrea de Territori, Acció Climàtica i Desenvolupament Local, Sergi Hernández, ha agraït la col·laboració de CASSA i ha destacat que el bo social és l’últim dels recursos per a les famílies que no poden assumir el cost del servei. Hernández ha recordat que la nova tarifació de l’aigua, incorpora una tarifa social domèstica per donar resposta a les necessitats de les famílies més desfavorides i que tinguin un consum responsable.
Sergi Hernández ha detallat que el bo garanteix que no s’hagi de tallar el subministrament a cap família que per situació de vulnerabilitat no pugui pagar el rebut. En aquest sentit, ha fet una crida a aquelles persones que fan un ús fraudulent del servei per motius econòmics i demana que regularitzin la situació, perquè a través dels diferents ajuts, Consistori i CASSA poden col·laborar en subsanar la situació. En aquest sentit, continuen les inspeccions per combatre el frau en la prestació d’aquest servei, ja que s’ha detectat un seguit de connexions irregulars, consistents en connexions directes, sense comptador i sense contracte de subministrament. Aquest ús suposa un agreujament en la gestió del servei.