L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda començarà el 5 de febrer a distribuir les targetes i les acreditacions per poder obrir de manera electrònica els contenidors de resta, matèria orgànica i envasos a partir del mes de març.
L’objectiu d’aquest nou sistema és augmentar el reciclatge, fomentar una gestió més responsable, reduir la quantitat de residus de la fracció resta i assolir els índexs de reciclatge establerts en les normatives, segons ha detallat la regidora de Medi Ambient, Jésica Jiménez.
Per facilitar la recollida de les targetes, l’Ajuntament ha dissenyat un ampli calendari als centres cívics del municipi. La ciutadania pot passar pel centre, dia i hora que més li convingui. Les entregues s’iniciaran del 5 al 8 de febrer al Centre Cívic La Rambla; continuaran del 10 al 15 a Can Folguera; seguiran per Mas Costa, del 17 al 19, i per la Florida, del 20 al 22 de febrer; i es tancaran del 24 de febrer a l’1 de març a Can Taió i el 3 i 4 de març al Centre Cívic La Creueta.
El Consistori ha enviat una carta a les propietats dels immobles de Santa Perpètua informant del nou sistema i dels punts i les dates de recollida dels kits de reciclatge, amb bosses i un cubell per a l’orgànica, i de les targetes que permetran obrir els contenidors tancats. Per tal de recollir-los, caldrà que la persona acrediti que és propietària o arrendatària de l’habitatge i que porti la carta emplenada. El procés precisa d’uns vint minuts entre l’activació i l’explicació i la resolució de dubtes. L’Ajuntament facilitarà dues targetes per habitatge però els contenidors també es podran obrir amb una APP mòbil. Durant aquestes trobades també s’informarà com descarregar i fer servir aquest aplicatiu.
Per tal d’oferir informació i aclarir dubtes de la ciutadania, el Consistori ha organitzat un cicle de xerrades amb diferents sectors de la societat perpetuenca on ha explicat el nou model i ha respost els dubtes de les persones assistents. Les darreres han estat als col·lectius de gent gran, comerciants i entitats educatives. El 28 de gener a les 18.30 hores està convocada a la Sala de Plens una nova xerrada adreçada en aquest cas a les entitats esportives i les associacions juvenils. La Regidoria de Medi Ambient ha manifestat que durant el procés d’implantació dels nous contenidors hi hauran persones informadores de carrer a peu dels contenidors per oferir tota la informació necessària, resoldre dubtes i oferir suport en l’obertura amb targeta. També ha afegit que no es descarten noves xerrades si la ciutadania així ho requereix.
Els contenidors que estaran tancats i pels quals caldrà l’ús d’una targeta o d’una aplicació amb un dispositiu mòbil seran els de les fraccions d’orgànica, envasos i resta. Les fraccions d’envasos i orgànica es podran obrir cada dia, mentre que la de la resta només es podrà obrir per dipositar residus els dijous i els diumenges. Els contenidors de paper i de vidre continuaran igual que actualment. La regidora de Medi Ambient, Jésica Jiménez, ha avançat que els contenidors s’aniran distribuint al municipi en uns dies continuats i quan estiguin tots canviats es tancaran i començarà el nou sistema a tota la ciutat alhora. L’edil ha demanat la comprensió i la col·laboració de la ciutadania en la implantació d’aquest nou sistema de gestió dels residus que pretén “augmentar la quantitat i la qualitat dels residus que es separen i reciclen al municipi, complir amb la normativa vigent, rebaixar costos de tractament i reduir la petjada ecològica”.