L'alcalde reivindica Santa Perpètua com un poble orgullosament divers en l'acte central del 28J

Divendres, 26 de juny de 2026

L'entitat Mogoda Diversa va fer la lectura ahir del primer manifest institucional del 28J Dia de l'Orgull per reivindicar "els drets, la dignitat i la llibertat de totes les persones del col·lectiu LGBTIQA+".

L'acte va tenir lloc el dijous 25 de juny a l'amfiteatre del parc Central prèviament al concert del grup Fades, que s'emmarcava també en la programació d'Efímera Estiu.

El manifest va condemnar els actes vandàlics que ha patit el municipi recentment i va subratllar que "quan s’ataca un símbol del col·lectiu, no només es fa malbé un espai: s’intenta esborrar el què representa. És un intent de fer-nos callar. És un intent de sembrar por. Però no ho aconseguiran".

La implicació de les institucions en la defensa dels drets del col·lectiu, que són drets humans, és necessari com passa amb l'Ajuntament de Santa Perpètua, va remarcar Mogoda Diversa que es va comprometre a contribuir en aquest àmbit fomentant "una societat on tothom pugui viure lliurement la seva identitat i els seus afectes" i va subratllar que "la igualtat, la llibertat i la dignitat no són privilegis: són drets que cal defensar cada dia".

Mogoda Diversa va tenir un record per a les persones que van lluitar quan tot era més difícil i va insistir que cal treballar per un futur "on la diversitat sigui celebrada i no qüestionada". "Perquè totes les persones mereixen viure amb dignitat, respecte i llibertat".

L'alcalde, Joan Carles Mingueza, va afirmar que "la diversitat és una gran riquesa que hem de preservar i hem de celebrar" i va definir Santa Perpètua com "un poble orgullosament divers per la seva gent, per les seves històries, pels seus orígens, per les seves maneres de viure i d'estimar".

L'Ajuntament es compromet a continuar treballant en la defensa dels drets del col·lectiu LGBTIQA+ amb accions concretes i donant suport a les entitats que contribueixen en la construcció d'una societat més inclusiva, segons va expressar Mingueza que va condemnar els insults, menyspreus i agressions que rep el col·lectiu i va afirmar que des de les institucions "No hi ha neutralitat possible quan es tracta de defensar la dignitat i la vida, els drets de les persones LGBTI+ són drets humans i defensar-los és una obligació democràtica".

Darrera actualització: 26.06.2026 | 13:41