L'Ajuntament s'adhereix a la campanya Fes un gest per l'ELA

Dilluns, 22 de juny de 2026

L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda s’ha adherit a la campanya Fes un gest per l’ELA de la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls per commemorar el Dia Mundial de l’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), que té lloc cada 21 de juny.

L'alcalde i edils dels grups municipals de la Corporació s'han fet una fotografia fent el gest per l'ELA (una lletra ela amb els dits). A la Casa de la Vila va lluir diumenge el llaç verd i el rellotge i les escultures de les entrades del municipi es van il·luminar de color verd. L’objectiu d’aquesta iniciativa és visibilitzar aquesta malaltia i donar suport a totes les persones afectades i als seus familiars.

El 21 de juny se celebra el Dia Mundial de la lluita contra l'Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), una data impulsada per associacions de pacients de tot el món per conscienciar sobre aquesta malaltia, unir forces i exigir més investigació, que és un dels pilars fonamentals per aconseguir augmentar l'esperança de vida dels pacients amb ELA.

L'ELA esdevé la tercera malaltia neurodegenerativa en incidència, després de la demència i la malaltia de Parkinson. S'inclou en el grup de malalties minoritàries neuromusculars identificat pel CatSalut amb l’objectiu d’oferir a les persones afectades una atenció d’alta especialització i, per tant, és objecte d’atenció de la Xarxa d’Unitats d’Expertesa Clínica (XUEC) per a l’atenció de les malalties neuromusculars. Una d'aquestes unitats es troba a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell.

Darrera actualització: 22.06.2026 | 09:03