L’Ajuntament demana una reunió amb el conseller d’Educació per proposar mesures per atendre les necessitats que ha generat en les famÃlies la pandèmia
L’Ajuntament de Santa Perpètua ha demanat una reunió amb el conseller d’Educació, Josep Bargalló, per traslladar les preocupacions del Consistori en matèria educativa, proposar mesures per atendre les necessitats que s’han generat en les famÃlies a causa de la situació actual i demanar més coordinació amb els ens locals. El president de l’Àrea d’Atenció a la Ciutadania i regidor d’Educació, Pere Garcia, ha enviat una carta al titular d’Educació de la Generalitat, en la que detalla els temes prioritaris per a la Corporació: la bretxa digital, l’estiu educatiu i de lleure, la conciliació de la vida laboral i familiar i la reobertura de centres, fases i horaris del proper curs 2020-21. «En l’actual situació, és més important que mai sumar esforços per atendre les famÃlies de manera eficaç i garantir la igualtat millorant el sistema educatiu i augmentant els recursos per a l’escola pública», ha manifestat Pere Garcia que també ha detallat que «ens preocupen les necessitats de les famÃlies, especialment les més vulnerables, per tal que les desigualtats que s’estan agreujant durant el desconfinament no s’intensifiquin en l’aprenentatge i l’educació».
Una vintena d’Ajuntaments també han enviat aquest migdia aquesta missiva al conseller d’Educació, en una acció conjunta del món municipal, que manifesta el seu «compromÃs en el treball des de l’à mbit municipal per garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitat educatives per a tots els nens i nenes i joves del nostre municipi, i la col·laboració amb el Govern de la Generalitat per a sumar esforços per aconseguir aquest repte».
Entre els temes prioritaris, els Ajuntaments mostren la seva preocupació per les desigualtats que provoca la bretxa digital en l’actual situació que impossibilita que l’alumnat amb necessitats no pugui tenir una continuïtat en les seves tasques d’aprenentatge i en la seva vinculació a l’entorn educatiu i escolar. Malgrat el Pla d’acció del Departament, «encara no tenim constà ncia de les necessitats no cobertes, i sabem que encara a dia d’avui els equips no han arribat a la majoria de domicilis familiars», expressa la carta.
Els ajuntaments també mostren la seva preocupació per poder oferir un estiu educatiu i de lleure a l’alumnat i reclamen informació sobre condicions i requisits per per poder proposar una oferta educativa i de lleure adequada, a més d’ajuts econòmics per a l’alumnat més vulnerable, juntament amb la complementació de les beques-menjador durant el perÃode d’estiu.
Respecte a la conciliació de la vida laboral i familiar, els Consistoris demanen quines mesures es prendran i quina funció hi tindran els centres educatius i en quines condicions es reobriran.
Per últim, els municipis mostren al conseller la importà ncia de disposar informació sobre les previsions del curs vinent en la reobertura dels centres i inici de l’activitat educativa, tant pel que fa als horaris com a les possibles fases d’incorporació progressiva de l’alumnat.