El Servei de Mediació Comunitària es consolida com a referent

Dijous, 30 d'octubre de 2014 a les 00:00

Més de 500 persones han utilitzat el Servei de Mediació Comunitària (SMC) de la Regidoria de Convivència i Ciutadania des que es va posar en marxa fa gairebé tres anys. La Regidoria recorda que des del SMC s’ofereix, per una banda, un lloc de facilitació i diàleg entre les persones que pateixen un conflicte i no poden trobar la solució, assistides per un tècnic amb formació específica per tal de resoldre conflictes veïnals i ciutadans de manera negociada. Per altra banda, el Servei potencia el treball comunitari a peu de carrer amb diferents col·lectius i entitats. També es gestionen cursos formatius i espais de trobada per tal d’afavorir les relacions interpersonals i la formació, treballant recursos personals que afavoreixen finalment la bona convivència.
Durant aquest any 2014, les actuacions realitzades ja són més de 35 expedients de mediació oberts amb diferents tipologies de conflictes. Les comunitats de veïns són el principal lloc de demandes de mediació, ja que la concentració de persones en un mateix espai facilita l’aparició de tensions socials i conflictes. La majoria d’aquests estan relacionats amb sorolls, neteja, cura de l’espai públic, impagaments de rebuts i/o problemes de comunicació, fins i tot a l’àmbit familiar, segons explica el Servei de Mediació Comunitària.
Durant aquest any, s’han posat en marxa dos projectes amb col·lectius sensibles: dones gitanes i joves amb risc d’exclusió social. Aquest projectes tenen, entre els seus objectius, prevenir situacions d’exclusió així com millorar les seves capacitats comunitàries i socials.
El SMC, “atès el seu èxit” també prepara noves edicions de Diàlegs interculturals, una proposta gastronòmica per tal de conèixer altres cultures presents al nostre municipi i un altre curs de suport a les comunitats de veïns/es per a presidents/es i ciutadania, una activitat formativa que ajudarà a la millora de la gestió de les comunitats de veïns i veïnes.
Des de la Regidoria de Convivència i Ciutadania, “us animen a fomentar la cultura de pau i del diàleg com a eina en la millora de la convivència”. Per a qualsevol consulta o demanda d’intervenció, podeu trucar al telèfon 93 574 13 53 o adreçar-se fins a la seu de la Regidoria, situada a la plaça de Can Folguera s/n. a

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:29