El 25 de juny l'Ajuntament celebra l'acte central de la campanya SPM orgullosa

Dilluns, 22 de juny de 2026

L’Ajuntament de Santa Perpètua commemorarà el 28 de juny el Dia Internacional de l’Orgull LGBTI+ amb la programació SPM orgullosa.

La iniciativa vol reivindicar una societat més diversa, inclusiva i respectuosa amb els drets de totes les persones, independentment de la seva orientació sexual o identitat de gènere. Sota aquest lema, el municipi ha programat diverses activitats durant el mes de juny per visibilitzar la diversitat sexual i de gènere. Durant aquest mes el bus urbà llueix la imatge de SPM orgullosa, i des de la setmana passada s’han instal·lat elements informatius i banderes LGBTI als equipaments municipals.

L'acte central del Dia de l'Orgull tindrà lloc aquest dijous 25 de juny a les 21.30 h a l’amfiteatre del parc Central. Allà es farà la lectura del manifest institucional, a càrrec de l’entitat Mogoda Diversa, i tot seguit, tindrà lloc el concert de Fades i d'Svetlana, dins la programació d’Efímera Estiu.

L'endemà divendres 26 de juny a les 18 h, el Centre Cívic Can Folguera acollirà el taller Apoderant les identitats de gènere i sexuals, adreçat a dones LGBTI i persones dissidents de gènere, amb el suport del projecte Pandora per a la igualtat d’oportunitats.

A més des de dilluns passat i fins al 30 de juny, la Biblioteca Josep Jardí acull l’exposició Actituds, comportaments i creences vers la diversitat sexual i de gènere entre el jovent del Vallès Occidental. La mostra és fruit d’un projecte educatiu desenvolupat en centres educatius de la comarca i inclou fotografies narratives i textos elaborats per estudiants en tallers vivencials sobre convivència, discriminació i diversitat.

La regidora d’Igualtat i Drets Civils, Sandra Gómez, ha expressat que “amb aquesta programació reafirmem el nostre compromís amb la igualtat, la diversitat i la convivència al municipi”. Gómez ha afirmat que aquest dijous serà Mogoda Diversa l'encarregada de la lectura del manifest per donar a conèixer l'entitat en una activitat pública.

Demà dimarts alumnat del Servei Comunitari pintarà el banc de la plaça de Francesc Macià vandalitzat fa unes setmanes per tal que recuperi els colors de la bandera de l'arc de Sant Martí. Sandra Gómez ha matisat que si hi ha alguna persona voluntària, també es pot apropar. Durant aquest mes de juny també s'ha pintat de nou les escales de l'amfiteatre del parc Central que també van ser vandalitzades. La regidora d'Igualtat s'ha mostrat molt orgullosa de les persones que les van voler pintar amb els colors de la bandera LGBTI. "El col·lectiu LGBTI+ no es pot sentir sol ni abandonat pel seu Ajuntament", ha afirmat Sandra Gómez, que ha insistit que es pintaran els símbols LGBTI municipals tantes vegades com calgui.

Darrera actualització: 22.06.2026 | 11:21