L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda i l’empresa concessionària del servei d’aigua CASSA ha iniciat una campanya per combatre el frau en la prestació d’aquest servei.
Durant la mateixa, s’han detectat un seguit de connexions d’aigua irregulars, consistents en connexions directes, sense comptador i sense contracte de subministrament, fets que suposen “un agreujament en la gestió del servei ja que no comptabilitzen cabals d’aigua”, segons ha explicat el president de l’Àrea del Territori, Sergi Hernández. En aplicació del Reglament del servei municipal de subministrament d’aigua, aquest tipus de manipulació de l’aparell de medició, que esdevé un ús fraudulent, suposa una infracció greu i pot comportar una sanció d’acord a la normativa d’entre 751 i 1.500 euros. “Per tal de regularitzar el servei, juntament amb CASSA es continuaran les inspeccions i es retiraran les connexions fraudulentes per posar en ordre els subministraments afectats”, ha afegit l’edil. Sergi Hernández també ha recordat que l’Ajuntament, com a titular del servei de subministrament domiciliari d’aigua potable, té “la funció de prestar el servei d’abastament municipal amb continuïtat i regularitat, garantint la potabilitat i la qualitat de l’aigua subministrada, però també ha de vetllar pel compliment del reglament del servei, organitzant i coordinant al concessionari del servei, amb l’objectiu que els titulars disposin d’aigua apta per al consum, amb un preu adequat i amb una utilització eficient de la xarxa d’aigua”.