La Policia Local organitza una nova edició del parc del trà nsit
Un total de 650 infants de tercer a cinquè de Primà ria passaran els mesos de març i abril pel parc del trà nsit ubicat al parc Central per rebre formació de la Policia Local al voltant de bones conductes i habilitats prà ctiques en conducció de bicicletes i per al coneixement de la senyalització i elements de la via. Els escolars aprenen sobre seguretat passiva en circulació i es fomenten el respecte, la prudència i la observació. La Policia local explica que "molts nens i nenes del poble surten amb bici pels carres de Santa Perpètua sense els coneixements necessaris per circular amb seguretat i el nostre objectiu es millorar aquesta seguretat en la mobilitat amb bicicleta".
Les activitats de la Programació Estable pel que fa a l'Educació vià ria inclouen, a més del parc del Trà nsit, altres tallers per a infants des de primer de Primà ria a Batxillerat.
Un total de 250 alumnes de primer de Primà ria han visitat durant els mesos de gener i febrer l'empresa Jané on veuen la importà ncia de portar el cinturó de seguretat aixà com l'ús dels sistemes de retenció infantil com la cadireta i l'elevador.
Per a segon de Primà ria la Policia Local dinamitza una activitat a l'aula anomenada Ho tens Clar? on els escolars, a través de la projecció d'un vÃdeo, veuen situacions de risc al carrer amb l'objectiu de comentar i reflexionar sobre els perills que comporten determinades conductes.
Per completar tota aquesta formació, la Policia Local preveu realitzar la segona quinzena del mes d'abril i de maig unes xerrades per a l'alumnat de Batxillerat, quart d'ESO i educació especial sobre els riscos de l'alcohol i les drogues en la conducció. L’objectiu es reconèixer el propi lÃmit entre seguretat i el perill per tal de donar tota la informació sobre les conseqüències del consum d’alcohol i drogues en la conducció per tal que els joves reflexionin sobre aquestes conductes.
A finals de maig, es tornarà a programar la festa cloenda de l'educació vià ria per a l'alumnat de tercer de Primà ria.