COMUNICACIÓ PRÈVIA D’OBRES: D60-La primera utilització i ocupació total i plena dels edificis

Comunicació de primera ocupació
Efectuar la comunicació prèvia de primera utilització i ocupació total dels edificis
Qualsevol persona física o jurídica que hagi finalitzat obres i sigui necessari la primera ocupació
Telemàtic, a través de la Seu electrònica municipal (www.seu.staperpetua.cat).

Presencialment a les oficines de l’OAC, ubicades a la Plaça de la Vila núm. 6, amb cita prèvia trucant al telèfon 93 574 32 34 de 9:00 a 14:00 hores.
Servei d'Urbanisme i Planificació
No hi ha resolució.

Un cop efectuada aquesta Comunicació i passat el termini d’un mes es podrà procedir a l’ocupació dels edificis.
Estimatori
Els ordinaris del procediment administratiu
Ordenança reguladora dels procediments d’intervenció administrativa municipal sobre l’ús del sòl i edificació: llicències urbanístiques i comunicacions prèvies
D'acord amb allò previst a les Ordenances Fiscals núm. 3.8.
Pel pagament dels tributs, si ho voleu fer amb targeta, un cop hagueu generat les autoliquidacions corresponents, us podeu d’adreçar a la Seu Electrònica, apartat “PASSAREL·LA DE PAGAMENTS”. 

També podeu realitzar el pagament en l’oficina de la vostre entitat bancària o des de la banca electrònica, introduint el codi de barres.
Comunicació prèvia d’obres (formulari)

Declaració responsable comprovació guia annex 3 (substitueix informe idoneïtat)

Instruccions per autoliquidar-se

Substancial:
Identificació per persones físiques
Documentació a aportar:
- Comunicació prèvia d’obres (formulari)
- DNI/NIF o NIE del sol·licitant.
- En cas d'actuar com a representant, acreditació d'aquesta condició i dels poders que té reconeguts en el moment de la presentació.
- En cas d'actuar com a representant, DNI/NIF o NIE del mateix.
- Certificat Final de les Obres (CFO) del tècnic responsable (visat pel corresponent col·legi professional)
- Certificació de direcció facultativa que acrediti: - Data de finiment de les obres. - Que l’obra ha estat executada íntegrament de conformitat amb el projecte autoritzat, i si s’escau, les seves modificacions i les condicions de la llicència urbanística atorgada. - Que l’estat d’execució de les obres autoritzades permet la seva utilització plena.
- Fotografies de l’edifici i l’estat de la urbanització exterior
- Recepció de la urbanització per part de l’Ajuntament, si s’escau
- Document acreditatiu d’alta de l’IBI
- Declaració del cost real i efectiu de les obres/instal·lacions
- Pressupost final de les obres
- -Relació detallada de partides d’obra acreditant el cost d’execució material de l’obra, acompanyada de qualsevol tipus de documentació acreditativa (certificació a origen, factures dels industrials, contractes d’obres, factures rebudes les quals podran ser confrontades a judici de personal inspector amb la comptabilitat, etc.)
- Factures
- Contractes
- Certificat administratiu de compliment de la normativa ICT, expedit per la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació, si s’escau.
- Informe idoneïtat documental i tècnica. (veure model declaració responsable de comprovació de la guia annex 3)
- Documentació i informes segons normativa sectorial d’aplicació
- Justificació correcta execució aïllament acústic segons l’establert a l’Ordenança Municipal Reguladora del Soroll i les Vibracions
- Autoliquidació de tributs (Veieu document INSTRUCCIONS PER AUTOLIQUIDAR-SE)
- Comprovant de pagament de tributs (Veieu l’apartat “Informació addicional”