Consum responsable al Nadal

Dimarts, 29 de novembre de 2022 a les 00:00

Des de l'OMIC t'oferim consells per les compres de Nadal amb l'objectiu de donar alternatives per posar-li fre al consum compulsiu. Les principals recomanacions son la planificació de les compres i exercir un consum responsable.

A més, et recomanem que:

  • Demanis als teus que facin llistes de desitjos o sondeja'ls sobre coses que puguin necessitar, que els hi faci il·lusió o tinguin un significat especial per a ells/elles.
  • Pots fer més compres en el comerç local i donar suport a moltes famílies del teu municipi que viuen de les teves compres. Amb tot plegat, evitaràs els residus i el transport afegits de la compra en línia.
  • Una bona opció és regalar productes sostenibles, com ara joguines de fusta i ecològiques, ampolles d'acer inoxidable per a l'aigua, productes “zero residus” o versions reutilitzables de productes d'un sol ús.
  • Ajusta el teu pressupost i compra amb antelació, et permetrà poder comparar preus.
  • Regala experiències i subscripcions a revistes i organitzacions
  • Si acostumes a regalar flors, una opció més sostenible són les plantes d'interior, que duren més i aporten molts beneficis a la llar.
  • Pel que fa als productes tecnològics, dona un cop d'ull als productes recondicionats, que a més són més econòmics i es venen amb garantia per part del venedor.
  • Procura evitar el malbaratament dels menjars nadalencs: pensa-hi la recepta, planifica bé la quantitat per a les persones que assistiran, i tria plats que puguin reescalfar-se o servir-se en els dies següents en cas que sobri menjar.
  • Si fas compres per Internet, és fonamental que ho facis a pàgines webs segures, fiables i conegudes, que tinguin bones referències i on es puguin identificar les dades de l’empresa.
  • Informa't sobre les condicions de canvis i devolucions perquè els establiments no estan obligats a acceptar-los, són una deferència comercial (excepte que el producte no estigui en bon estat).
  • Conserva les factures o tiquets de compra. Els necessitaràs si has de reclamar i si has de recórrer al dret de garantia.

En cas de disconformitat amb el producte, demana el full oficial de reclamació a l’empresa o contacta-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no has obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, pots contactar amb l’ Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), al telèfon de l’Ajuntament 93 5743234 o bé per e-mail omic@staperpetua.cat.

Darrera actualització: 29.11.2022 | 12:57