El 27 de juny tindrà lloc la segona edició del campionat Electrocat amb vuit equips participants

Dimarts, 26 de maig de 2015 a les 00:00

La segona edició del Campionat Electrocat, que se celebrarà el 27 de juny al circuit de seguretat de l’empresa Honda de Santa Perpètua de Mogoda, ja té les bateries a punt. Un total de vuit equips formats per alumnes i professors de cicles formatius de Grau Superior d’Automoció de centres educatius de Girona, Barcelona, Tarragona, Ripollet i Les Franqueses del Vallès i del CREVE de Santa Perpètua de Mogoda han realitzat aquest mes de maig els entrenaments lliures amb els vehicles elèctrics que han construït durant el curs al citat circuit. L’Electrocat és una competició escolar organitzada per l'Associació de Municipis de l'Eix de la Riera de Caldes, que compta amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, les empreses Montesa-Honda, Mavilor Motors, Tempel Group, Bdtrans i Luchana Transports, a més de la Fundació RACC.

En els darrers anys, l’Ajuntament de Santa Perpètua, amb la col·laboració del Gremi de Tallers de Sabadell i Província, desenvolupa un projecte comú amb l’objectiu de cobrir les necessitats sorgides d’un nou model de mobilitat, basat en els vehicles de tracció elèctrica. En aquest context, al 2011 va néixer el CREVE (Centre de Recursos del Vehicle Elèctric) al municipi, un espai pioner a Catalunya, amb un equipament dissenyat per a la formació en les tecnologies relacionades amb els vehicles elèctrics lleugers - bicicletes i motocicletes- i en l’impuls d’un ofici amb molta demanda; mecànic de vehicle elèctric.

 

Més participants d’arreu Catalunya

 

El 2014 es va celebrar la primera edició de l’Electrocat amb un total de cinc equips que van construir un tricicle elèctric. Aquest any, s’ha augmentat a vuit equips procedents de l’Escola Tècnica Girona, d’aquesta ciutat, del Centre d’estudis Monlau, del Centre d’Estudis Roca i del CEIR-ARCO Villarroel, tots tres de Barcelona capital, d’Activitats Professionals del Vallès de Les Franqueses del Vallès, de l’Institut Palau Ausit de Ripollet –l’equip que va guanyar l’any passat- , de l’Institut Pere Martell de Tarragona i del CREVE de Santa Perpètua. L’altra novetat és que en lloc d’un tricicle, han construït un quadricicle “per tal de no facilitar el disseny als equips que ja van competir l’any passat i sortir tots amb les mateixes oportunitats”, matisen des de l’organització.

L’evolució del primer campionat Electrocat 2014 al d’aquest any, també es fonamenta en una evolució tècnica dels materials entregats als equips, sobretot la bateria, que permet monitoritzar el seu funcionament per tal de donar la informació del seu estat, així com del seu procés de càrrega. En segon lloc, a tots els equips participants se’ls ha impartit una formació prèvia perquè coneguin amb profunditat els materials lliurats, així com les especificacions constructives, tècniques i les característiques del circuit fent un estudi exhaustiu del reglament de la cursa.

Des d’octubre passat, els alumnes -amb l’assessorament dels seus professors- han dissenyat el quadricicle elèctric sobre una base motriu comuna (motor, variador i bateries). Al campionat del proper 27 de juny s’avaluaran les prestacions, característiques i disseny dels vehicles. El 22 de maig els pilots i els seus acompanyants ja els van provar fent diferents voltes pel circuit de l’Honda, així com una prova de frenada, un radi de gir a 15 kilòmetres per hora, un canvi de bateries al “pit lane” i un eslàlom amb pujades de rampes i desnivells. La feina tècnica prèvia i la compenetració de l’equip serà clau per guanyar aquesta nova edició, segons han valorat els mateixos concursants.

 

 

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:29