L'Ajuntament inicia la campanya 'Deixa'm que triï' de promoció del consum de joguines no sexistes
L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha iniciat la campanya 'Deixa'm que trïi' de sensibilització sobre el consum de joguines no sexistes i distribuirà a les escoles i equipaments públics uns fulletons informatius amb recomanacions, especialment, a les festes de Nadal i Reis.
La Regidoria d'Igualtat, a través del Centre d'Informació i Recursos per la Igualtat (CIRI), ha assenyalat que l'objectiu de la campanya és generar coneixement en els infants ja que "és a partir del joc, que els més petits prenen consciència de qui són i del món on viuen".
Igualtat també ha afegit que les joguines s'entenen com a eina facilitadora del procés de socialització afavorint el desenvolupament afectiu, motor i intel·lectual de l’infant i, per això, es recorda que, quan els infants demanen una joguina concreta als Reis Mags, s’ha de tenir curiositat per saber i conèixer perquè els hi agrada o què els ha portat a voler aquesta joguina.
“Les joguines no tenen ni sexe ni color. Les joguines han de fer sentir-se als infants lliures i no limitats per allò que tradicionalment s’ha assignat a dones i homes”, expliquen des de la Regidoria d’Igualtat. Des del Departament municipal s’anima a fer regals que “facin feliç a l’infant, afavoreixin la cooperació en comptes de la rivalitat i fomentin la creativitat i la imaginació”.
Fulletó informatiu per un consum de joguines no sexistes