El Ple aprova inicialment l'Agenda Estratègica de Comunicació que inclou 39 accions per millorar la comunicació institucional

Divendres, 27 d'abril de 2018 a les 00:00

El Ple Municipal celebrat aquest dijous 26 d'abril va aprovar inicialment l’Agenda Estratègica de Comunicació amb els vots a favor d’ICV, PSC i C’s i l’abstenció d’ERC-MES, les CUP i la PCCA. El document inclou 39 accions i neix de la necessitat de millorar la comunicació institucional de l’Ajuntament en el marc del desplegament de la Línia 5: Ciutat amb projecció i identificació externa del Pla Estratègic Santa Perpètua 2025. En aquest sentit, l'Agenda pretén millorar el servei, augmentar els impactes informatius i fer que els serveis de comunicació s’incardinin com una estratègia transversal essencial de totes les polítiques públiques de l’Ajuntament.

L'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, va explicar que amb l'Agenda s'integren els objectius de "més qualitat ambiental, una major cohesió i disminució de les desigualtats al municipi, i l'aposta per esdevenir un centre metropolità d'economia avançada". L’optimització dels sistemes de comunicació municipals, potenciar el caràcter de servei públic i comunicar per incrementar la confiança i l’autoestima perpetuenca són els objectius de l’Agenda Estratègica de Comunicació.

L'alcaldessa va recordar que es tracta d'una aprovació inicial i va dir als grups municipals que encara es pot arribar a acords. També va assegurar que l'Ajuntament disposa d'uns bons mitjans de comunicació i de bons professionals.

Per a l’elaboració de l’Agenda, l’Ajuntament va contractar l’empresa Iserveis amb el finançament del Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona. Durant la redacció, es va dur a terme un taller participatiu sobre la percepció dels mitjans de comunicació en el marc del Consell Municipal de Mitjans de Comunicació celebrat el 8 de febrer de 2017, i una segona consulta a aquest organisme a la sessió del 29 de gener de 2018, en la qual els representants també van tenir l’oportunitat de fer les seves aportacions. L’Ajuntament també va obrir entre el 14 de febrer i el 9 de març de 2018 una consulta ciutadana al web municipal per tal que tothom que volgués pogués fer aportacions. Durant el període, només es van recollir les aportacions de dues persones que bàsicament indicaven aspectes que ja estaven recollits al document global, segons ha detallat Comunicació.

Darrera actualització: 17.02.2021 | 18:52